מי היא הכוכבת של מדד ת”א 35 בחודש ינואר?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

סקירת שוק ההון של מחלקת המחקר של פרומתאוס ייעוץ כלכלי לחודש ינואר 2018: איזה מניות עלו ואיזה אכזבו?

החברה לישראל היא הכוכבת של מדד ת”א 35 בחודש ינואר עם עלייה של 13.3% במחיר המניה. העלייה במחיר המניה משקפת את שביעות רצון המשקיעים מהחברה, ששיפרה את מצב נזילותה עם פירעון הלוואה שנתנה בסך 240 מיליון דולר וכן צפייה לקבלת דיבידנד מחברת הבת שלה בז”ן. נוכח מצבה הכספי המשופר של החברה, לאחר הפסקה של שנתיים, המשקיעים מעריכים כי היא עשויה לחלק דיבידנד.
לעומת החברה לישראל, מניית פרטנר רשמה את התשואה הנמוכה ביותר במדד ת”א 35 – תשואה שלילית של 11.7% בחודש ינואר. הירידה החדה במחיר המניה מוסברת בדיווחים על כניסתה של חברת אקספון 018 שבבעלות חזי בצלאל לשוק הסלולר. מדד ת”א 35 עלה במהלך החודש ב- 2.5%.

מבין שאר המניות במדדים המובילים, חברת קנון (משתייכת למדד ת”א 90), חברת השקעות זרה, הציגה את העלייה הגבוהה ביותר – 37.9% בחודש ינואר. חברת ביוטיים (ת”א 90), המתמחה בתחום תאי הגזע וברפואה רגנרטיבית, עלתה ב- 34.4%. ירידות חדות רשמו מניות המשביר 365 ואיתמר (SME60) שירדו ב- 30.4% ו- 19.4% בהתאמה.

ברמת המדדים, מדד חברות הביטוח עלה בשיעור הגבוה ביותר (9%), כאשר חברות מנורה והפניקס, המהוות שני שליש ממשקל המדד, משכו אותו כלפי מעלה. את הירידה החדה ביותר רשם מדד נדל”ן ובינוי (עם תשואה שלילית של 0.3%).

* מובהר כי אין באמור משום המלצה, או חוות דעת בקשר לרכישה ו/או מכירה ו/או שיווק של ניירות ערך מכל מין וסוג שהוא ו/או ביצוע פעולות השקעה אחרות, והוא אינו מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ השקעות על ידי מי שמורשה לעסוק בכך.

אודות פרומתאוס

פרומתאוס ייעוץ כלכלי היא חברת ייעוץ כלכלי ופיננסי בלתי תלויה בהובלתם של רו”ח יובל זילברשטיין, אייל שבח (B.Sc, MBA), רו”ח אלי מלכה, רו”ח בן אוריון ורו”ח גדעון פלץ.

מאמרים אחרונים

EBITDA

חברות משתמשות במדדי רווח שונים ובהם רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי או EBITDA. EBITDA

המשך קריאה »

פרומתאוס בפייסבוק

הרשמה לעדכונים במייל

בשליחת הטופס הנך מאשר/ת קבלת פרסומים שונים מחברת פרומתאוס

עברית

English

简体中文

Deutsch

Français

צרו קשר

השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם:

למענה מיידי:

דילוג לתוכן