סקירת שוק ההון של מחלקת המחקר של פרומתאוס ייעוץ כלכלי לחודש פברואר 2018: איזה מניות עלו ואיזה אכזבו?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב google
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

דלק קידוחים היא הכוכבת של מדד ת”א 35 בחודש פברואר עם עלייה של 15.5% במחיר המניה. העלייה במחיר המניה נובעת מחתימה של החברה על שני הסכמים לייצוא גז למצרים עם חברת דולפינוס המצרית לאספקת גז טבעי ממאגרי לוויתן ותמר למצרים בהיקף כספי מוערך של כ- 15 מיליארד דולר.

לעומת דלק קידוחים, מניית אופקו הלת’, חברה דואלית המשקיעה בחברות מחקר ופיתוח בתחומי הביו-פארמה והדיאגנוסטיקה, רשמה את התשואה הנמוכה ביותר במדד ת”א 35 – תשואה שלילית של 19.9% בחודש פברואר.

מבין שאר המניות במדדים המובילים, חברת קומפיוגן (משתייכת למדד SME60), העוסקת במחקר ובפיתוח של תרופות ושל מכשירי אבחון רפואי, הציגה את העלייה הגבוהה ביותר – 28.9% בחודש פברואר. חברת לייבפרסון (ת”א 90), ספקית שירותי תוכנה,  עלתה ב- 23.9%. ירידות חדות רשמו מניות שיכון ובינוי וסאפיינס (ת”א 90) שירדו ב- 22.4% ו- 22% בהתאמה.

 

ברמת המדדים, מדד ת”א נפט וגז עלה בשיעור הגבוה ביותר (5%), כאשר חברת דלק קידוחים, המהווה שישית ממשקל המדד, משכה אותו כלפי מעלה. את הירידה החדה ביותר רשם מדד ת”א נדל”ן (עם תשואה שלילית של 5.3%).

 

* מובהר כי אין באמור משום המלצה, או חוות דעת בקשר לרכישה ו/או מכירה ו/או שיווק של ניירות ערך מכל מין וסוג שהוא ו/או ביצוע פעולות השקעה אחרות, והוא אינו מהווה בשום אופן תחליף לייעוץ השקעות על ידי מי שמורשה לעסוק בכך.

אודות פרומתאוס

פרומתאוס ייעוץ כלכלי היא חברת ייעוץ כלכלי ופיננסי בלתי תלויה בהובלתם של רו”ח יובל זילברשטיין, אייל שבח (B.Sc, MBA), רו”ח אלי מלכה, רו”ח בן אוריון ורו”ח גדעון פלץ.

מאמרים אחרונים

EBITDA

חברות משתמשות במדדי רווח שונים ובהם רווח גולמי, רווח תפעולי, רווח נקי או EBITDA. EBITDA

המשך קריאה »

פרומתאוס בפייסבוק

הרשמה לעדכונים במייל

בשליחת הטופס הנך מאשר/ת קבלת פרסומים שונים מחברת פרומתאוס

עברית

English

简体中文

Deutsch

Français

צרו קשר

השאירו פרטים ואנחנו נחזור אליכם:

למענה מיידי:

דילוג לתוכן