רוצים להצטרף לחגיגת המכירות ברשת? כך תעשו זאת נכון

ימי המכירות הגדולים ברשת שראינו לאחרונה – בלאק פריידי וסייבר מאנדיי – חידדו אצל רשתות קמעונאות רבות את הצורך בפעילות ברשת למכירת המוצרים שלהן, בנוסף למכירות בחנויות הפיזיות. כשהתחרות בתחומים כמו מזון, אופנה ופארם גוברת והולכת, ושוחקת את הרווח, אפיק המכירות ברשת עשוי לשפר את המיצוב של הרשת, ולתרום לרווחיות שלה.

מה הסוד?

השכל הישר קובע שעבור הקמעונאית, זול יותר למכור ברשת – שכן אין צורך לשלם שכר דירה עבור חנות, ולהעסיק זבנים ומוכרים; כל מה שצריך הוא מקום לאחסון הסחורה, כשלעתים יש גם יתרון לגודל בעת המשלוח. ואולם, המימוש בפועל מסובך יותר.

 

לטובת חברות שרוצות להרחיב את פעילותן לאינטרנט, ריכזנו בפרומתאוס ייעוץ כלכלי טיפים חשובים.

  • זכרו שבאינטרנט, המתחרים שלכם הם אתרי מכר אחרים – ולא המתחרים המוכרים לכם מהחנויות הפיזיות. כלומר, עליכם לייצר לעצמכם יתרון בסביבה התחרותית החדשה.
  • תנו לפעילות האונליין את המקום הראוי לה. הקימו חטיבה או אגף חדשים שיטפלו רק בה, שכן היא דורשת כוח אדם עם הכשרה ייחודית, אסטרטגיית שיווק שונה, תמחור מבודל, ומאמצי רכש ולוגיסטיקה שאינם זהים לאלה הנדרשים בחנויות הפיזיות.
  • שמרו על יעילות, במיוחד במבנה העלויות. בנו תשתית טכנולוגית יעילה, שתאפשר לכם לתפעל את האתר בקלות ולקונים להשתמש בו בנוחות ובמהירות. נהלו את המלאי והמשלוחים על הצד הטוב ביותר באמצעות ליקוט מלאי יעיל, שמרו על יתרון לגודל – והוציאו משימות למיקור חוץ, אם צריך.
  • זכרו שבכל תחום הדברים עובדים מעט אחרת. בשוק האופנה, למשל, חשוב לשמור על מגוון רחב של מוצרים ולחדש אותם לעתים קרובות, וכדן להדגיש את חווית המשתמש ולהבטיח משלוח מהיר. בשוק המזון, הקפידו על עלויות אריזה ומשלוח שאינן גבוהות מדי, שכן עלות המוצרים עצמם נשארת זהה – כך שאם עלויות השילוח יהיו גבוהות מדי, הן יכרסמו את החיסכון על שטח חנויות ושכר מוכרנים.

לסיכום, כמעט כל עסק צריך לפתח לעצמו נוכחות באינטרנט בימים אלה – אך יש לעשות זאת בצורה מושכלת וחכמה ולהתאים את הפעילות לעסק, כדי שהיא תוכל לקחת אתכם קדימה.

Comments are closed.